Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

http://pro-zivot.pise.cz/

http://pro-zivot.pise.cz/

+2/0
7.10.2012 13:26

ivuskli

Ve zkratce,

přála bych každýmu chlapovi, aby tohle rozhodnutí musel jednou sám udělat. Zejména těm, kteří běhají po městě s trumpetkou a hlásají, jaké je to zvěrstvo... cožpak si fakt někdo myslí, že tohle je věc, která se dělá jen tak? Nejde ani o to, zda pak můžete mít děti (tohle je trochu fáma, ve většině případů můžete), ale o vinu... a ta vina je vždycky na tý babě, věřte nevěřte.Jde o to, jaká je cena, kterou platíte. Pak s tím prostě jen musíte umět žít.

+8/0
21.9.2012 23:34

SYETEY_KOTZOUR_mocně_duní

Re: Ve zkratce,

Normální chlapi netroubí a nesnaží se zestátnit ženskou dělohu ve jménu vyšší morálky.;-)

+2/0
22.9.2012 8:10

pesimistka7

Re: Ve zkratce,

Každému ne. Ale některým bych přála, aby pocítili to, co ženské, které to nesou těžce,se vším všudy - situace v níž se celkově nacházejí, tíha rozhodování, tíha svědomí a nejspíš je tam i bolest fyzická. Umím si představit že jsou i takové, které to naopak tolik "neprožívají", nebo to mají na úrovni "kosmetického zákroku"...s ohledem na to, že lidé jsou různí. Ale myslím si, že takových je menšina.

(přidám případ: známá má vzácnou nemoc, doživotně musí brát léky, těhotenství je pro ni život ohrožující stav, taktéž vysazení léků, a vzhledem k její medikaci by prý ani dítě nebylo v pořádku. Antikoncepci může používat jen bariérovou, což zodpovědně dělali, ovšem ta jim s manželem jednou bohužel selhala. Na UPT jít musela, ale byla s tím srovnaná.)

+1/0
22.9.2012 9:01

Vlasta Hurtová

Takový je život?

Článek je jen jakousi skládačkou, která má zřejmě ilustrovat různost životních situací vedoucích k rozhodnutí pro UPT a také rozdílnost  v přístupu a prožívání žen, které tento zákrok podstoupily. Najdeme zde 9 "ukázkových" minipříběhů, úryvek rozhovoru nepočítám... Za pozornost stojí, že pouze ve 4 naprosto extrémních situacích ženy uvádějí, že svého rozhodnutí nelitují. Ve 2 případech už navíc po zákroku nemohou mít děti!  Takže ono to asi vážně nebude tak jednoduché, jako nechat si vytrhnout zub... A pokud jde o tu "pestrost" - statistiky, tabulky a% hovoří o něčem jiném, ve skutěčnosti je většina  UPT  jako přes kopírák! Proto vyhlašuju soutěž: Uveďte jméno ženy z článku , jejíž "modelový" příběh je podle vás ve skutečnosti nejčastějším!

0/0
21.9.2012 23:07

Gwendolyn :)

Re: Takový je život?

Hurtova, nechte si tu soutez pro sebe nebo si pozvete Cihlare, ktery prekrucuje, kudy chodi, ten vam pomuze...Spousta zen tohle prozije a nemluvi o tom. Nekdo vubec nikoho nezna, kdo timto prosel, nekdo nevi okolnosti. Tohle neni zadna pestrost statistiky, clanek jen natukl situace. Je toho vic. Je tezke rict, co je nejvic provadene, nevi to nikdo. Je jen jasne, ze pocet UPT klesa, ze je vic osvety a vic se uziva antikoncepce. UPT neni jako pres kopirak. Jako pres kopirak jsou treba kecy stridavkaru.

+5/0
21.9.2012 23:20

Vlasta Hurtová

Re: Takový je život?

... že se o tomto tématu obecně moc nemluví, je chyba! Proto nechápu, proč se mě snažíte umlčet? Ano, žena to nějak přežije (ale většinou to na ní zanechává své následky), dítě to ale NEPŘEŽIJE! Často je to tedy zpackaný život za cenu smrti... O co se tu snažím, je právě osvěta a znalost těch statistik je velice důležitá! Čísla mluví pravdu, hodně smutnu pravdu! Jinak jsme jen pokrytci, které nezajímají fakta! Takže znova, který z těchto v článku uvedených příběhů je celkem typický a nejčastější, bohužel???  Copak to nikdo neví, nikoho to nezajímá? Nikdo nejde se svou argumentací a přemýšlením trochu do hloubky?

+1/0
22.9.2012 8:34

pesimistka7

Re: Takový je život?

Paní Hurtová, když už jste u těch statistik, tak je především dobré zmínit ty oficiální, že se počet UPT rok od roku snižuje. Čísla předčasně ukončených těhotenství zpravidla zahrnují samovolné potraty, ty ze zdrav. důvodů, i třeba cizinců, např z Polska. Statistiky také říkají, že největší část tvoří ženy vdané s dětmi, takže tam zaměřte své síly.... Jinak bych řekla, že tohle téma v dnešní době opravdu není žádné tabu a osvěty mezi dospívajícími a mladými jistě není nikdy dost, ale dostupnost informací JE. "Nehodám" ovšem opravdu zabránit nelze a tam je to na každé konkrétní ženě. (jinde už jsem psala, že na nulu se lze dostat jen tak, že bude vynalezena 100% antikoncepce pro ženy i muže, dostupná a vhodná pro všechny, předpokládám, že nechtěně otěhotnět žádná dívka ani žena nechce a u mužů, stran nechtěného oplodňování, to bude "asi" podobné).

+4/0
22.9.2012 9:36

Gwendolyn :)

Re: Takový je život?

Hurtova, o tomto tematu se mluvi, vseobecne, ale nemuzete cekat, ze se kazdy bude sverovat a probirat detaily verejne, tohle je SOUKROMA vec. Vas a snazit se umlcet? Prosim vas, copak lze neco takoveho jako je Hurtova umlcet? Dite to neprezije? TO NENI DITE, tak se uklidnete. Zena to prezije a neni to tak tragicke, jak to licite, a dite? Dite se nenarodi. Osveta? To se snazte nekde jinde, ne na diskusi idnes. Fakta mluvi jasne. UPT ubyva. Kdyby se ubraly cizinky ze statistik v CR, bylo by UPT jeste mene. Premyslejte hlavne vy. Snazte se zit podle toho, co kazete.

+4/0
22.9.2012 15:50

MayaMoya1

Moc pěkně napsáno...

Potraty nezavrhuji, ba naopak, domnívám se, že je to záležitost oné konkrétní ženy, potažmo páru. Problémem však je, že potrat je drsným řešením časté mužské nezodpovědnosti (vynechávám těch třeba 10-15% případů, kdy je potrat zdravotní, nebo posychologickou nutností). A když se k tomuto přimíchá ještě naivita ženy, která uvěří onomu nezodpovědnému šeptání "dám si pozor", je na průšvih zaděláno.

+4/0
21.9.2012 20:20

SYETEY_KOTZOUR_mocně_duní

za mě karma

Mám rád lidi, kteří se umí podívat na věc z více pohledů bez syndromu "své jediné pravdy"R^

+9/0
21.9.2012 19:37

Gwendolyn :)

Chybi tam pribehy

takove ty silene... z Onenky

+3/0
21.9.2012 18:12

Blábolivý Brod

Re: Chybi tam pribehy

;-DR^

0/0
21.9.2012 19:45

Danajka

Tak vidím,

že jsem Vás inspirovala!:-) Jsem opravdu ráda, že se nad tímto závažným tématem tolik lidí zamýšlí...R^

+2/0
21.9.2012 16:09

morre

Každý

příběh je jiný,má svoje důvody - více či méně,pochopitelné-

či nepochopitelné-jaký názor máte vy?/říkejte ano ano,ne,ne/...

odsuzovat člověk nemůže,nebot sám děla chyby....ale říci názor,

neznamená odsoudit...

0/0
21.9.2012 14:31

morre

Re: Každý

Můj je -život člověka začíná početím,končí smrtí...

+2/0
21.9.2012 14:32

Blábolivý Brod

Pěknej článek, dobře napsanej!

Aji bych mu tu karmu dala, kdyby... Danajka napsala článek srdcem a emotivně, za což to kapku slízla. Vy jste zjistila, že je tohle téma chytlavé, tak jste napsala podobný, pro změnu hlavou, působivější a tak nějak říkající "Já to umím taky, TAKHLE se to má dělat!" To už jste udělala u pana Cihláře (ne, že bych ho žrala, ale...). Píšete dobře, ale karmu vám dám, až to nebude opisování, ale originální nápad, ano? ;-) hezký víkend :-)

+5/0
21.9.2012 14:06

pesimistka7

Re: Pěknej článek, dobře napsanej!

Já tento článek zase neberu jako opisování, ale jako reakci - téma jiným pohledem a navíc s konkrétními příklady. ;-)

Taktéž co se týče p.Cihláře (ani mi ty jeho nehorázné příspěvky soudící a urážející autorku úplně prvního blogu u kterého to všechno začalo, - na jehož tématu se btw. "přizivil" především on sám - a jejich následné slabomyslné vyvracení, nepřipomínejte...)

+5/0
21.9.2012 14:30

Blábolivý Brod

Re: Pěknej článek, dobře napsanej!

No jo, jenže články téhle autorky jsou poslední dobou VESMĚS reakcí na kolegy blogery. A taky reakcí převážně tam, kde to sklízí ohlas. Ano, pan Cihlář mě tím tenkrát také nenadchl a taky jsem mu za to tenkrát vycinkla. Ale v diskusi. Prostor pro reakce je v diskusi. Jak znám váš diskusní styl, divila bych se, kdybyste nesouhlasila :-)

0/0
21.9.2012 14:44

pesimistka7

Re: Pěknej článek, dobře napsanej!

Ale no jo, divit se holt nebudete, no.... ;-):-P  Ale je fakt, že p. Cihlář měl tehdy diskuse zavřené a "uspokojoval" se na cizích (teď si otevřel moderovanou).

(mini OT: btw. všimla jste si, jak strašidelně podobné "nestandardní" osoby jsou ti neotvírači diskusí? - výše zmiňovaný,  z prvních - p. Hodina, "trojjediní" Douškovi....;-D;-))

+3/0
21.9.2012 19:27

Blábolivý Brod

Re: Pěknej článek, dobře napsanej!

To, co pan Cihlář předváděl, bylo šílený. Ale taky za to dostal svou porci ;-) já bych se bez diskuse neobešla - vždyť ty svoje blbiny píšu jen kvůli nim! ;-D přeju pěknej víkend ;-)

+2/0
21.9.2012 19:47

pesimistka7

Re: Pěknej článek, dobře napsanej!

No jo, jenomže Vy máte nadhled, jste přiměřeně praštěná (v pozitivním slova smyslu) a máte smysl pro humor. U zmiňovaného je to povětšinou na odborníka a místy na "teplou, studenou a do klece"....

No nic.;-) Také pěkný víkend a přidám tip: rostou!..........(houby, samozřejmě!.......vím jak jste na tom s fantazií:-P;-D....)

+4/0
21.9.2012 20:19

Blábolivý Brod

Re: Pěknej článek, dobře napsanej!

Fantazie je potvora - už jsem se lekla, že rostou Cihláři ;-D Tak to jo, houby můžou. Tak zas někdy, (s)mějte se! ;-)

+2/0
22.9.2012 8:17

pesimistka7

Re: Pěknej článek, dobře napsanej!

Neděste mě po ránu!;-D Stačí, že je dnes "na houby" počasí.

Heslo na každý den: dobrá nálada sice nevyřeší všechny vaše problémy, ale na..štve tolik lidí, že stojí za to si ji udržet.:-P;-)

+1/0
22.9.2012 8:26

Blábolivý Brod

Re: Pěknej článek, dobře napsanej!

R^;-DV:-)

0/0
22.9.2012 8:38

Psychiatrická léčebna Černovice

Karma

R^

+2/0
21.9.2012 12:29

akki

Re: Karma

;-D;-D;-D!!

0/0
21.9.2012 17:38

Alergik_new

Řešení je prosté, ale ne jednoduché a už vůbec ne rychlé.

Výchova, výchova, výchova.

Bohužel to není slogan do volební kampaně a rychlé body u voličů toto řešení taky nedostane. Ale je to jediné dlouhodobě možné řešení.

+1/0
21.9.2012 12:04

Gmurr

Re: Řešení je prosté, ale ne jednoduché a už vůbec ne rychlé.

Jaka vychova v techto popsanych pripadech?

+3/0
21.9.2012 12:07

Alergik_new

Re: Řešení je prosté, ale ne jednoduché a už vůbec ne rychlé.

Nevíte co znamená výchova?:-/

0/0
21.9.2012 12:10

pesimistka7

Re: Řešení je prosté, ale ne jednoduché a už vůbec ne rychlé.

Výchva + osvěta a antikoncepce - jistě, ale "nehodám" nezabrání: není to bohužel všemocné řešení.

+2/0
21.9.2012 12:13

Alergik_new

Re: Řešení je prosté, ale ne jednoduché a už vůbec ne rychlé.

To není žádné.;-)

0/0
21.9.2012 12:15

Vlasta Hurtová

Re: Řešení je prosté, ale ne jednoduché a už vůbec ne rychlé.

Máte můj souhlas... Výchova - to je to důležité! Jenže rodiče v tomto směru často spoléhají spíš na školu a tam může být sexuání výchova na různé úrovni. Náctiletí jsou klidně schopni UPT řadit mezi antikoncepční metody.  Těžko říct, kolik z nich ví něco o "pásku a šlích"? Všeobecně se dnes vyzdvihuje rekreační funkce sexuáního života, kdo nesexuje, je nula a k té rozmnožovací funkci se přistupuje ve stylu "poručíme větru dešti". Kdo chce mluvit o nějaké věrnosti, zdrženlivost či čistotě a o tom, že sex patří do manželství, je považován za blázna. Mít zodpovědný přístup neznamená ale spoléhat se pouze na antikoncepci... Znamená to i třeba mít sex s tím pravým a za takových okolností, kdy "dítě" nebude jen pouhou "nehodou" V

+1/0
21.9.2012 16:40

Gwendolyn :)

Re: Řešení je prosté, ale ne jednoduché a už vůbec ne rychlé.

V dnesni dobe?

"Znamená to i třeba mít sex s tím pravým a za takových okolností, kdy "dítě" nebude jen pouhou "nehodou" V"

vychova nepomuze, lidi jsou lidi a i kdyz mate prisny nabozensky rad a uplne jinou moralku, porad se stavaji nechtena tehotenstvi...

+3/0
21.9.2012 18:08

Vlasta Hurtová

Re: Řešení je prosté, ale ne jednoduché a už vůbec ne rychlé.

to není věcí morálky nebo náboženství...  spíš záležitost toho, jaké hodnoty sami preferujeme a k čemu vychováváme své děti... a co užitečného do života je naučíme... Ano, lidi jsou lidi, právě proto by se měli chovat LIDSKY - např. by neměli zapomínat myslet,  zvažovat  předem možné následky svých činů a teprve potom jednat!

+2/0
21.9.2012 18:57

-palič-

Re: Řešení je prosté, ale ne jednoduché a už vůbec ne rychlé.

R^R^R^

chjo, Wendy zase poučuje :-(

+1/0
22.9.2012 3:02

Gwendolyn :)

Re: Řešení je prosté, ale ne jednoduché a už vůbec ne rychlé.

AAAAACH, klasika. Koranda se probere, posle palicku spat a nasadi palice. Pak prijde do diskuse, k clanku ani a, natoz b, ale rovnou musi pomlouvat a lhat. VIS CO JE TO POUCOVANI, Magistre Korando? To co delas ty. Ja jsem tady diskutovala s Danajkou, u ktere ti zmizel nejaky ten prispevek, tak proc se neuklidnis a nejdes otravovat jinam, tady ti psenka nepokvete, zadne zrni palicka mit nebude.

+4/0
22.9.2012 3:39

ivuskli

Gábina Osvaldová

kdysi řekla: "Potrat je věc mezi ženou a Bohem." Výstižněji to snad ani nejde.

+6/0
21.9.2012 11:39

lesicatko

Re: Gábina Osvaldová

Určite nie. Viď upalená zaživa od Souad.

0/0
21.9.2012 11:50

Gmurr

Re: Gábina Osvaldová

to jsem nejak nepochopila.

+2/0
21.9.2012 12:08

lesicatko

Re: Gábina Osvaldová

Souad / pseudonym / opisovala svoj životný príbeh v krajine, kde ženy nie sú rovnako cenené ako muži, ako malá zažila pred vlastnými očami zabitie svojej sestry hned po narodení, kedže matka usúdila, že tých žien v rodine by už bolo priveľa.

Neskor sa matka pokúsila zabiť aj Souad, pretože bola "hanbou rodiny"  .Interrupcie resp zabíjanie dievčat je dodnes súčasťou zvyklostí niektorých krajín - ktoré naležite odsudzujeme. Pritom berieme ako  normalne UPT ,. Nie je to teda niečo medzi ženou a Bohom ale o spoločnosti a jej nazeraní.

0/0
21.9.2012 12:22

lesicatko

Výborné

Vo všetkých týchto príbehoch je spoločné jedno - neponúknutý vejar možností v krízovej situacii , ako  dalej. Proste UPT ako najjednoduchšie riešenie. Našťastie, toto sa už mení.

0/0
21.9.2012 11:29

pesimistka7

Re: Výborné

Počet UPT se stále snižuje, drtivá většina je provedena do 8tt.

Jako nejjednodušší to vidět můžete, pro některé to jistě je ale jiné to zase uvidí jako nejlepší, nebo jediné možné v jeho konkrétní situaci, po zvážení všech pro a proti. Život nikoho jiného žít nebudeme. Souhlasím s tím, že by to měla být vždy až ta poslední možnost (samozřejmě především udělat co nejvíce pro prevenci), ale považuji za správné, že tato možnost je a rozhodnout se prostě musí každá sama.

+10/0
21.9.2012 11:43

pesimistka7

dodatek

daleko horší může naopak být, pokud se některá dá cestou "složitější" a nezvládne ji.

+2/0
21.9.2012 11:54

lesicatko

Re: dodatek

No a ešte horšie je, ak aj tým, ktoré sa dajú na tú ťažšiu cestu hádžu ženy polená pod nohy a nadavajú im do krkavčích matiek ...

http://malinova.blog.sme.sk/c/106012/Uprednostnit-adopciu-pred-interupciou.html

0/0
21.9.2012 12:07

pesimistka7

Re: dodatek

Nejhorší je, pokud taková matka dítě viní ze své situace (zhoršené životní, ztráta kariéry, že nemůže sehnat partnera apod.), deptá ho psychicky. Nejsou totiž jen případy, že se ho vzdá. Ale je pravda, že společnost na ženy, které dítě odloží, pohlíží většinou jako na vyvrhele. Což je dle mého stejně nefér, jako odsuzovat všechny, které se rozhodly pro UPT.

+5/0
21.9.2012 12:21

Gwendolyn :)

Re: dodatek

Dokazte ale pochopit, lesicatko, ze nektere zeny nechteji dite, ze nechteji dite porodit a dat ho pryc na adopci, ze radeji voli potrat? Ze pro ne je jednodussi to dite nemit, nez ho mit a dat pryc? Protoze nektere to vidi tak, ze kdyz uz ho budou nosit a porodi, nemuzou ho jen tak "prodat" cizim lidem, a pokud opravdu ono dite nechteji, zvoli UPT.

+4/0
21.9.2012 18:11

Danajka

Re: dodatek

Radši ho zabijí, s tím se vyrovnají snáz...:-/

+1/0
21.9.2012 22:54

Gwendolyn :)

Re: dodatek

Jasne, odsoudit a pridat k tomu:-/

Zabiji? Jasne, ono je to na stejne urovni jako porodit dite a zabit...ne, neni a to jde. Danajko, znite jako fanaticti prolife.

+4/0
21.9.2012 22:57

-palič-

Re: dodatek

má prostě jiný názor, než naše nejchytřejší, proto je hned fanaticti prolife? A proč ne rovnou fašistka nebo inkvizitorka?

+2/0
22.9.2012 3:08



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.