Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44a62r52t45i63n60a 37V13a98n80č84á15k91o63v11á 6580868181568

On už tu naštěstí nikdo nediskutuje, ale kdyby sem přede jen ještě někdo zabloudil, doporučuji článek od paní Černé zde: http://riacerna.blog.idnes.cz/c/392197/Take-si-chcete-vzit-dite-do-pestounske-pece-pro-prachy.html

0/0
24.1.2014 3:48

M83a22r17t33i11n32a 21V27a44n80č53á90k93o63v66á 6860498591888

Takovouhle snůšku hysterických výkřiků bez hlavy a paty jsem už dlouho nečetla. Pokus o racionální shrnutí na závěr článku potupně ztroskotal na neznalosti tématu a hlubších souvislostí. Prosím Vás, slečno Součková (nebo paní?), zjistěte si nejprve víc o tomhle složitém tématu, než se do něj veřejně zakousnete. 

Přestože v oblasti náhradní rodinné péče už nějaký ten pátek pracuji, vůbec se nebudu pouštět do další diskuze nad tímto článkem, s iracionalitou se nedá polemizovat pomocí faktů.

+6/−1
20.1.2014 20:17

J11a96k17u38b 32H19l57o85s25t14a 5583685412332

Vazena pani. Je zrejme, ze o problematice nahradni rodicovske pece nic nevite. Proc tedy mate potrebu se k dane problematice vyjadrovat? Co takhle si neco nastudovat? Takhle jen hrajete na notu pestouni jen berou penize a vlastne nic nedelaji a jsou tak trochu otrokari a uchylove. Nejen ze je to hloupe, ale hlavne ubohe...

+4/−1
18.1.2014 19:57

L83a16d70i27s28l71a90v 71N65á73d45v21o41r34n25í89k 6654925297646

...."Pěstouni si berou děti pro peníze. Starší dítě může posloužit coby otloukánek, udělá extra domácí práci a pěstoun dostane zaplaceno. Je to samozřejmě práce, není to adopce, je to dočasné, tak proč si to neužít. Sexuální a fyzické zneužívání může být běžná věc."...slovy klasika...kdyby blbost nadnášela.......

+3/−1
18.1.2014 10:52

V97l98a96d95a12n 73Č42e90r87n42ý 6374199358

...vznášel byste se jako holubička...

+1/0
18.1.2014 21:47

J72i31ř71í 94M30r74k24v77i69č72k91a 8472666260371

Vy nejste žádná žena obecná, jak o sobě píšete. Vy jste jen  nechutný člověk. Tak si ten flusanec užijte;-)

+2/−1
18.1.2014 10:00
Foto

K31a27r15e61l 71B38o58h51á25č81e84k 1891617646974

Ano...není lehké vyvážit jakýkoliv systém, natož systém, kde na jedné misce vah jsou děti :)

+2/0
17.1.2014 19:33

M43a11r49t89i66n 20B47o30u92č11e81k 4978806703743

Paní Součková, nevím jakou máte zkušenost s dětmi z DD, já sice malou, ale nezapomenutelnou. Chtěl jsem být dobrovolníkem a do jednoho DD jsem jezdit na návštěvy (bohužel to nevyšlo), ale i těch pár hodin, mě stačilo! Ano, děti čisťounké, najedené, přijatelné prostředí, ale..., choval jsem se naprosto přirozeně, jako ke svým (na klín, pohlazení, kontakt - člověčina) a hned jsem byl obklopen celým oddělením dětiček 2-4 roky. Tetě se to nelíbilo -:"My si tady takto nehrajem!". Ano, teta na to nemá čas, hlídá a hlídá, aby se dětem něco nestalo a organizovaně. Chápu, že to při tom množství nejde jinak, ale je to blbě! Druhá má zkušenost je z dětského tábora s dětmi z DD a věřte mi, pokud pauza mezi pohlazeními byla dlouhá, tak si děti sami vzaly moji roku a uložily si ji na hlavičku... Dětem v ústavní péči chybí cit, člověčina - tečka. To, jak je nastaven výběr vhodných profesionálních pěstounů nevím, ale před několika lety jsem viděl v dokumentu, myslím paní Třeštíkové, že šlo o martýrium a ty lidičky jsem obdivoval 2x - nejen pro jejich prvotní rozhodnutí, z mého pohledu tak ,tak, tak ČLOVÉČÍ!, ale i podstoupení takové byrokracie, která je s tím spojena - uf! Ano, nic není černobílé, vždy záleží na lidech, jak se k tomu postaví, ale navážet se do lidiček, kteří se chtějí starat o děti - promiňte, to není fér! Zamyslete se nad tím. Děkuji. MB

+9/0
17.1.2014 18:58
Foto

M77a96r21c70e62l38a 89T22o37b50i81á69š17o96v86á 4725734862138

https://www.nadacnifondjt.cz/reakce-na-clanek-pestounu-je-malo-zacaly-nabory-t13.html

+1/0
17.1.2014 18:48

I62v53a27n72a 25Š55k33r46l43o85v92á 5411465807623

tak to co jste napsala to je sila, právě procházím přípravou na pěstouna, ale že by se snižovaly nároky, asi nevíte o čem mluvíte.....a nevím zda by to někdo vydržel dělat "jen kvuli penězům jak píšete....ale možná , že někdo kdo o tom přemýšlel, že by do toho šel si to nyní rozmyslí, protože kdo by stál o takovou popularitu co tu píšete....je mi Vás opravdu líto.....Rv

+5/−3
17.1.2014 18:02

P52a94v77e34l 24P25r73o93c52h13á92z45k60a 3262407563

V cizině to dělá JEN pro peníze veliké množství lidí, váhám, zda jste tak málo informovaná, či jen naivní... a kdo se bude chtít stát pěstounem, toho jeden blog, nebo diskuse neodradí, nepřehánějte.

+1/−1
17.1.2014 18:14
Foto

J63a34n65a 25M51a41j62o35v76á 4315902196593

Ivana zjevně není v cizině, všiml jste si?

+2/0
17.1.2014 18:17

P83a54v14e45l 91P80r22o77c31h82á19z26k92a 3102427673

A tady se ještě pěstounství pořádně nerozjelo, všimla jste si?

+1/−1
17.1.2014 18:24
Foto

J91a97n80a 28M44a60j77o21v13á 4415612846283

No tak proč ho předem zavrhujete, když u nás ještě dost neběží? Jak víte, že to bude špatně? Dost nesnáším kafemlýnkový argumenty tak nějak visící ve vzduchu.

+2/0
17.1.2014 18:38

P49a68v20e38l 12P71r89o24c24h76á17z23k63a 3622907963

8-o jak jste přišla na to, že to zavrhuji? Zase jste vlítla doprostřed diskuse a už moralizujete. 

Upozorňuju jen na to, že opět náš stát místo aby se poučil z venku, co je dobré a co ne začal zbrkle a odprostředka, což se projevilo právě v této době, kdy prostě ani přes masivní kampaň nejsou pěstouni. Najednou zjišťují, že budou muset slevit z nároků, které si stanovili atd.

+2/−1
17.1.2014 19:06
Foto

J33a52n60a 44M89a26j52o79v15á 4275322696853

A co kdybyste raději odpověděl, proč?

0/0
17.1.2014 19:07

P94a32v69e83l 75P58r92o94c12h26á92z29k14a 3382177823

Co proč?

0/0
17.1.2014 19:14

2932901985432

A taky tam bijou cernochy.

0/0
17.1.2014 18:44
Foto

J30a86n87a 80M78a10j27o98v34á 4425782116163

Pečlivě a soustředěně jsem si článek přečetla. Celý. A naprosto nevím, k čemu má tenhle podivný "patchwork" sloužit.

Skoro byste si měla zjistit informace, než se pustíte do podobně citlivého tématu.RvRv

+5/−3
17.1.2014 17:19

I48v64e82t22a 21N46e68s71t92l93e45r77o49v98á 3268181581280

Já tak nějak nechápu, co špatného podle vás autorka napsala ? Opravdu vyšel článek, kde se psalo, že pěstounů je málo a nároky na ně se budou snižovat a právě pro dítě si nemyslím, že je dobré, aby dětství prožilo v několika rodinách a přitom do žádné nepatřilo. Pěstoun je určitě potřeba u miminek, ty potřebují lásku, v dospělosti si nebudou pamatovat, kdo jim jí poskytl a to je dobře, zůstane jen to dobré, co jim to poskytlo. Důležité je zjednodušení adopce, ale západní styl pěstounství podle mě nic dobrého dětem nepřinese.

+3/0
17.1.2014 18:21
Foto

J39a50n89a 84M76a33j44o50v95á 4575852556463

No protože ten článek je tendenční a nikoliv pravdivý. A protože mícháním hrušek s rajčaty nic poživatelného vzniknout nemůže.

+2/−3
17.1.2014 18:31
Foto

V42á80c18l66a69v 44C88h98u54c31h93m30a 6695781328596

V čem vidíte jeho tendenčnost? V tom že se snaží koukat na problematku z mnoha úhlů?

+1/0
17.1.2014 18:43
Foto

K70o76u18t49k65o55v65á 64H51e16l96e65n73a 4146867639350

Víte, ona vyšla řada článků k tomuto tématu. jedny takové a druhé makové. Ano pěstounů je málo, ale je to skutečně nutný důvod pro snížení nároků na pěstouny? A "patchwork" je pro článek autorky přiléhavé slovo, protože spojila černé a bílé kousky látky a ušila z nich jakousi divně padnoucí přikrývku. Určitě je co zlepšovat, ale ne tím, že odsoudíme profesionální pěstouny jako handlíře! Možná byste si mohla přečíst i toto: http://cz.opinionspost.com/socialne-pravni-ochrana-deti/

+4/0
17.1.2014 18:33
Foto

J34a10n87a 49M54a93j24o37v58á 4595272396243

Lidský mozek je doslova zázrak. Ten dětský potřebuje sytit a sytit. Láskou. pozorností, podněty. Dětství je převratné a to, co v nějaké době neproběhlo, jde jen mírnit, nikoliv dohnat. Ano, systém pěstounů je potřeba dobře ošetřit. Ale to neznamená, že samotný princip je špatný - nejspíš je ten nejrozumnější. Jediné, čím se dítě "dosytí" je lidská náruč. Jistě, zejména mámina náruč. Ale když není, je lepší jiná než žádná.

+1/0
17.1.2014 18:43

I10v24e94t84a 50N91e30s13t39l45e25r43o62v81á 3808621741530

Moje nejlepší kamarádka tuto práci vykonává a tak sleduji její práci již několik let. Znám taky zaměstnance jednoho domova a vím, co ta práce obnáší. Znám i rodiny, kterým bych děti odebrala ihned, ale dnes se preferuje rodina a tak se neřeší špína, teplo, dostatek stravy, výchova .... dítě není týrané a to stačí. Vím také, co dokáže s dítětem neustálá změna prostředí, nové školy, spolužáci, sousedé... a vím, jak dokáží v této situaci děti být zlé. Já jsem každé další stěhování v dětství obrečela a než jsem se stihla zařadit, tak jsme se zase stěhovali zpět, opravdu to je nic moc a to jsem měla stále stejné rodiče.

+3/0
17.1.2014 18:46
Foto

K43o53u75t74k64o93v11á 21H58e78l34e65n40a 4696797119240

V podstatě se vším, co jste napsala, souhlasím. Vím, že práce vychovatelek v dětských domovech je náročná! Ale stejně náročná je i práce pěstounů... Jak už jsem psala jinde, v raném dětství si děti tvoří obraz svého rodičovského já, jsou-li v dětském domově, nemají zkrátka toho svého dospělého, a tudíž ani ten obraz. Profesionální pěstounství by v žádném případě nemělo být o pendlování dětí, mělo by být zcela výjimečným opatřením na přechodnou, nezbytně nutnou, dobu. Pravděpodobně je třeba opravdu zákon ještě doladit tak, aby dětem skutečně sloužil, nikoli někdy třeba ubližoval. Ale chytit se jednoho článku a považovat jej za směrodatný?

+2/0
17.1.2014 18:55
Foto

J75a61n43a 68M71a29j72o52v28á 4345742116603

Iveto, dovolím si to rozložit na několik témat - ale fakt to berte jako povídání, může být?

Máte jednotlivé pravdy:

- ano, být pěstounem je náročné a záleží vždycky na konkrétním jednotlivci (proto ty složité testy)

- ano, pracovat v domově je nesmírně náročné - což ovšem nemění nic na faktu, že děti nejsou a nemohou být dostatečně psychicky syceny. uznávám, že v některých případech (přechodných) není jiné řešení

- Ano, jsou i nekompetentní rodiny. Byly, jsou a budou. Nefunguje u nás sociální práce, a to velmi často ani tehdy, když jsou děti týrané.

x A teď...tak nějak nechápu, jak to celo souvisí s tím pěstounstvím, které je přece jen lepší než ulice, dětský domov nebo setsakra špatná rodina. Nevím, máte tušení jak náročné je aspoň trošku "zalátat" dětskou duši pokřivenou něčím bolestným? Resp. co máte proti pěstounství jako takovému?

+1/0
17.1.2014 18:57

I70v61e82t94a 33N37e12s50t45l69e28r19o31v49á 3118251681620

Neumím se moc písemně vyjadřovat 8-o .... pěstouny, co to dělají z dobrým úmyslem obdivuji ....nic proti nim nemám ....možná to tak vyznělo, ale není to tak. Jde mi o to, aby to nedopadlo jak v cizině a případů je bohužel plno, že dítě bude cestovat z rodiny do rodiny. Příklad : dítě půjde k pěstounům, bude to skvělý, bude to, co si to dítě vždy přálo, pak se matka vrátí z léčení a dítě půjde domů a tam to prostě bude jiné, pak se zase matka sebere a zmizí a dítě bude opět k pěstounům, ale už k jiným ....co to udělá s psychikou dítěte ? Děcák nemůže nahradit domov, ale to dítě tam se na to taky tolik nespoléhá, ví, že to jsou tety a myslím, že psychicky ho to možná poznamená méně, než krátké poznání skvělé rodiny, kam nebude nikdy patřit. Když bude pěstounství podobně jako adopce trvalejšího rázu, tak budu pro všemi deseti, ale kdyby to mělo být jak v cizině, tak mě nikdo nepřesvědčí, že je to dobré řešení.

+3/0
17.1.2014 19:10
Foto

J10a93n19a 61M89a32j34o18v78á 4745242926423

Uf, to jsem ráda.

x

Jen si myslím, že se mýlíte s tím děcákem. Zrovna jsem "nabitá" informacemi o tom, jak nás všechny dětství ovlivňuje. A ta potřeba sytit emoce a mít možnost poznávat, mít "svého" člověka je základní. Jakmile se "mističky" potřeb, které v sobě v dětství máme nenaplní, už vždycky bude něco chybět. A ač to není zjevný handicap jako třeba chybějící noha, není o nic menší. A v DD prostě není možné děti takto "nasytit". 

Nedávno mne třeba zaujalo povídání o tom, jak děti daleko víc stressuje jejich dočasné odebrání z nefunkční rodiny a umístění někde (Klokánek) než ponechání i v disharmonickém prostředí které znají. Vždycky mi jde mráz po zádech. 

Jasně, jediné rozumné je funkční rodina, funkční máma. Když ne, tak babička, teta... A když ne, další vlídný (dobře vzdělaný a podpořený službami) člověk. Můžeme si dlouze povídat o nefunkčních rodinách. Ale ony nezmizí jen proto, že my dvě (já tedy rozhodně) jsme na to, že v "rozbitých" rodinách vyrůstají "rozbité" děti, naštvané.

x Vás fakt naštvat nechci. Jen mne problematika dětí z nefunkčních rodin tak nějak "musí" zajímat (ne, neživí mne to).

+1/0
17.1.2014 19:19

I28v26e35t50a 31N24e94s98t61l91e91r36o60v28á 3988191291780

Já nejsem naštvaná :-) ....mně hlavně záleží na dětech :-) ....chvíli jsem něco jako "pěstoun" byla, hlídala jsem dvě děti celodenně a celonočně a zadarmo a jejich matka se na ně jednou za dva dny přišla podívat, pro mě to bylo krásné období a doufám, že jim to taky něco dalo ....bohužel jsem je už asi deset let neviděla a neuvidím, ale doufám, že se mají dobře :-) A máte pravdu problematika všech nechtěných a týraných dětí a i zvířat mě zajímá a plno věcí mě štve, proto si přeji, aby ty změny hlavně prospěly jim :-)

+2/0
17.1.2014 19:35
Foto

J42a66n44a 51M75a52j90o86v67á 4115892186853

Určitě dalo. To si pište. A díky.

0/0
17.1.2014 20:32
Foto

K25o93u48t14k23o32v87á 19H32e42l12e80n93a 4106417209880

Možná umíte psát lépe než autorka blogu, protože Vaše argumenty jsou jasné. Jen si myslím, že dítě v DD možná ví, že jsou to tety, ale neví, co znamená rodič. A to je škoda.

+2/0
17.1.2014 19:25

P66a73v36e97l 70P12r55o59c24h44á42z45k98a 3112607563

Což za rok v pěstounský péči u samoživitelky, nebo samoživitele taky poznat nemusí :-/

Na jednu stranu tu huláká fanatik Hodina o tom, že ani otčím nemůže být pro dítě vzorem a najednou tohle ...

+1/0
17.1.2014 19:27
Foto

K77o69u47t50k94o66v17á 47H84e41l34e33n62a 4186777649870

Ale já jsem o žádném samoživiteli nenapsala ani slovo. Pavle, když tak si také přečtěte vše, co jsem tu psala,když k tomu nabádáte Janu. Já prostě stále věřím, že se kriteria na výběr pěstouna snižovat nebudou. Třeba jsem naivní, ale také se nehodlám řídit tím, co napsala "jedna novinářka". (Jo a stou samoživitelkou bych si to mohla vzít osobně ;-))

+3/0
17.1.2014 19:33

P96a98v44e57l 70P79r61o13c15h22á70z40k41a 3612937603

Ne, vy jste o nich nepsala, ale ta úprava s nimi počítá! 

Reagoval jsem na ta slova o rodiči.

Být samoživitelka není nic špatného, máte vlastní děti, ty mají minimálně vaše rodiče jako další příklady fungování rodiny, ale jde o to, že jedním z hlavních argumentů proti ústavní péči je, že nenahradí rodinu a to jaksi samoživitel na tu chvilku co má mít dítě v péči nezvládne, to mi nevymluvíte.

+1/−1
17.1.2014 19:41
Foto

K85o37u92t93k35o56v42á 49H73e88l91e46n66a 4626257109830

Neví,myslím, že od toho by měly být právě ti psychologové, kteří s potencionálními pěstouny pracují a posuzují je, aby to zjistili. Myslím, že právě u velmi malých dětí je důležitý dotyk a laskání, a toho se jim prostě v DD ani při nejlepší péči dostávat nemůže. A to hovořím i z vlastní praxe. Nicméně nemám vůbec v úmyslu Vám Váš názor vymlouvat. Co člověk, to názor. A to je vlastně fajn ;-)

+2/0
17.1.2014 19:53

I73v28e49t57a 51N64e98s16t18l43e71r55o61v57á 3488401961150

Právě u velmi malých dětí to jen a jen schvaluji :-) ....konec pesimismu, za chvíli mi začíná má oblíbená polská komedie :-)

+2/0
17.1.2014 19:57

P75a37v89e97l 14P61r76o94c55h79á76z38k85a 3722237883

R^ u miminek je to jasný ;-)

Každopádně je to u nás opět šitý horkou jehlou, neposlouchaj se doktoři, nedává se na zkušenosti dětí, ani z ciziny, začíná se zprostředka a mě to točí... nevíte proč? ;-)

+1/0
17.1.2014 20:31
Foto

K75o62u87t51k51o64v46á 42H77e18l12e52n68a 4236647569680

Já s tím chtěla něco udělat, ale nakonec si mne na tu ministryni práce a sociálních věcí bohužel nevybrali ;-D

+4/0
17.1.2014 20:34

M58a63r33t88i27n 48B71o28u64č91e85k 4278426803833

To je škoda! :-) MB

+1/0
17.1.2014 20:43
Foto

M13a19r91c11e96l29a 96T73o84b31i84á49š15o18v45á 4915554872218

Ta novela se chystala od roku 2005. Všichni měli prostor vyjadřovat se. Odpůrci sázeli na Klause a potom, co jeho veto nepomohlo, začali být na poplach v médiích. Ti, kterým jde o děti - lékaři, sociálky, ústavy - byli vyslyšeni, novela začala platit o rok déle, než bylo v plánu. Odvolal se Macela, výměnou za podporu Němcové - článek o jeho školení v pracovní době byl lživý, ale to už Blažková zapomněla napsat. Padla vláda. Začalo lobování na změnu - nejde o děti, jde o peníze. A předpokládaný ministr soc. odstoupil -  a z toho maj všichni hlavu v pejru. O článku Blažkový se vědělo v zákulisí zákonodárců dřív než vyšel, měla to být bomba, která přesvědčí ty, kteří ještě neslíbili prachy... odflákla to, redaktorka jedna. Školení zde zaváděla organizace ze Slovenska, včetně toho, že upozorňovala na chyby, které se na Slovensku staly...

+1/0
18.1.2014 14:04
Foto

J47a11n93a 33M83a76j69o19v70á 4805432326853

Můžete mi poslat odkaz, KDE s tím úprava počítá?

0/0
17.1.2014 20:32
Foto

J16a14n32a 71M49a78j34o82v19á 4575252526353

Ideální vzory jsou vlastní matka a vlastní otec.

Funkční vlastní matka a vlastní otec.

Jenže ti někdy prostě nejsou.

+1/0
17.1.2014 20:46

2912821175272

Nemusi ale muze.

0/0
17.1.2014 20:19

P90a90v93e57l 14P23r92o48c20h67á74z43k89a 3682627593

Použil jste někdy v příspěvku více než šest slov? Nedejbože, že byste vyjádřil vlastní názor k tématu?

+1/0
17.1.2014 20:28

I45v70e79t34a 35N43e40s44t85l55e27r86o15v91á 3848741601660

To nepopírám, to je pravda, ale to chce hlavně zjednodušit adopce ... pamatuji si, jak mi ředitelka dd říkala o krásné holčičce, kterou nikdo nechce, protože má nemocné srdce a potencionální rodiče se bojí, že by jim odešla :-/

+2/0
17.1.2014 19:42
Foto

M66a49r83c74e47l39a 88T80o79b25i74á47š48o76v89á 4275904602488

Přechodní pěstouni jsou " krizoví", pak jsou zde ti dlouhodobí, skoro vždy na stálo ...

0/0
18.1.2014 14:05

K31a71r73e13l 87B64o28č47e41k 9800533274899

Ani kdyby platili zlatem... ne že bych děti tak nesnášel, ale nemohli bysme takovou práci dělat, vytvořit si vztah, starat se a pak sbohem. To raději adopce. A Češi to opět nedomysleli, jeden rok a co dál... jenže nadšenci nejsou schopni vidět obě strany mince. Pak brečí v noci do polštáře.;-D

+4/0
17.1.2014 15:33
Foto

M68a51r39c73e77l65a 54T15o86b86i65á50š27o93v93á 4785654432288

Karle, Karle, co s Vámi? Ten rok je hranice určená právě proto, aby se se situací dítěte něco dělalo. Aby se snažili sociálky, rodina, aby nezdržovaly soudy. Jakou hranici by jste dal Vy? Nebo nechal bez? Děti do adopce odcházejí průměrně po třech měsících. Ty k biologickým rodinám i dřív. Pokud se matka bude léčit např. 13 měsíců, požádá se soud o výjimku, dítě se na měsíc nikam nepřesouvá.  Od nového roku konečně platí i to, že v ústavu může být dítě jen tři roky, pak se znovu musí přezkoumat jeho situace. Do teď to nebylo nijak omezené. Nemohl by jste to dělat, OK. Milovat bez pocitu vlastnictví. Ty děti potřebují někoho, aby je miloval. Proč snižovat ty, kteří to dokážou?

+4/0
17.1.2014 15:57

P80a86v94e47l 28P18r12o30c30h48á30z38k49a 3512957813

Ale dokážete připustit, že ne všichni do toho jdou s čistými úmysly a jen z dobroty srdce ne?

+1/0
17.1.2014 16:05



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.