Děkujeme za pochopení.
K70a66r96e59l 96B63e36d43ř89i23c81h
Děkuji za článek. Já měl možnost osobně poznat 2 rodiče, kteří měli děti v těchto školách. Nevím co dnes tyto děti dělají. Každopádně mě tito rodiče ze všeho nejvíc připomínali členy sekty. Stejné mantry, naučené fráze, do nekonečna vám budou dávat různé příklady, vyjmenují různé "kapacity", budou vám citovat co kdo z nich řekl, radit vám co si máte přečíst či nastudovat. Je to jako s jakoukoliv jinou sektou. Oni tomu věnují spoustu času a celé to jejich učení je tudíž z jejich pohledu naprosto neprůstřelné. Zkuste mluvit 3 hodiny s jehovistou. Jeho přesvědčení bude jednolitá zeď, ve které není žádná skulinka a přitom víte, že každý žijeme v úplně jiném světě.
Někdo tady v diskusi mluvil o tom, jak je nejdůležitější "být šťastný". Většina jehovistů je určitě v tom svém světě také šťastná, ale pro drtivou většinu lidí to není ten správný "svět".
Takže pokud svět úplně nezblbne, tak to ještě dlouho bude naprosto marginální záležitost.
F12r69a25n89t16i79š86e55k 86K60š32í79r
Tvrdit může kdo chce co chce. Jestli obhajuje správnou věc nebo nesprávnou je záležitostí poznání. A poznat se to dá. Důležitá je konzistentnost tvrzení, které by měly vyplynout ze základních principů, které dotyčný obhajuje.
P47e71t49r 81V46y93s76o24č19a98n
Moc pěkně sepsaný článek, podepsal bych ho. Je vidět, že jste parádně pochopila ty tzv. alternativní školy. Navíc jste přesně popsala, co naše děti potřebují. Rozhodně to není nesmyslná svoboda a přenášení zodpovědnosti na tu malou nebohou duši od líných rodičů.
F30r50a55n46t77i13š49e95k 38K74š75í13r
Zkuste mluvit jen za vaše děti. Za mé děti mluvím sám.
M72a63r77i53e 69T22o87m33š20í43č26k75o58v90á
Stačilo napsat poslední odstavec, to je přesně to, co je důležité. Nesnažme se svůj podíl zodpovědnosti házet na druhé, jsou to naše děti a jestliže z nich později nechceme mít flákače, narkomany a zloděje věnujme se jim. Každá chvíle kterou jsme s nimi se nám vyplatí. Buďme autoritou, ale i kamarádem za kterým mohou přijít se svým problémem. Važme si toho že nám důvěřují a snažme se jejich důvětu nezklamat. Vždyť je v nich kus z nás a musíme očekávat podobné reakce, genetika je silnější jako výchova, tedy kdo by je mohl lépe znát jako my a také lépe zareagovat.
Školy jsou důležité, vidíme na našich nepřizpůsobivých spoluobčanech, že je tomu tak. Ale i ta sebelepší škola nenahradí ten podíl ve výchově který musíme přinést my.
J61i52ř28í 14V87o91l70k94a
Je vidět, že tomu rozumíte.
O48n60d43ř19e52j 46Š63i93n15d16l44e98r
Kritizujete jeden extrém z pozice druhého. Málokdo bude souhlasit s tím aby si děti dělaly co se jim azchce bez jakékoli regulace ale stejně tak si myslím že nikdo nemůže seriózně obhajovat součanou podobu našeho školství. Oháníte se nobelisty ale mnoho z nich se nechalo slyšet že škola jim toho moc nedala a snažila se horem dolem v nich zabít všechnu tvořivost, osobnost a touhu se učit. Sám mám podobné vzpomínky. Dále mluvíte o úspěchu. Co je ale úspěch? Já osobně zastávám názor že štěstí=úspěch. Štastný člověk je podle mne úspěšný člověk i kdyby se živil zametáním ulic naproti tomu můžete být klidně CEO s sedmiciferným platem a pokud jste nešťastná tak jste vlastně vůbec ničeho nedosáhla. Všechno ostatní jsou s prominutím banální s***ky.
M85i14l91a33d64a 36S85o87u85č34k78o86v85á
úspěch je štěstí, takže šťastná socka je v pohodě? Neumět být zodpovědný, mluvit o principech a mít x dětí a neumět je uživit, protože rodiče nezvládli výchovu? Hlavně že jsou všichni šťastní. Jenže to vaše štěstí může působit bližním neštěstí
F26r87a52n19t69i86š20e11k 68K38š92í36r
Peter Gray autor knihy Svoboda učení řekl:
Většina lidí je dnes přesvědčena o tom, že náš systém povinného školství, nebo nějaká jeho verze, je nezbytný pro vzdělávání v naší společnosti. Když mluví o reformě, mluví o pošťuchování kyvadla jedním či druhý směrem. Ale rostoucí menšina přemýšlí jinak. Jsou to lidé, kteří stejně jako já nevidí žádnou naději pro efektivní změnu uvnitř systému. Někteří tito lidé vybírají, a dokonce zakládají, radikálně netradiční školy po vzoru Sudbury Valley. Jiní volí domácí výuku nebo odškolení (což je v podstatě domácí výuka řízená dětmi) a mnoho z těchto lidí se dává dohromady, aby pro děti vytvořili bohaté vzdělávací prostředí, jako je Open Connection v Pensylvánii. Tyto malé školy a vzdělávací centra jsou v současné době jako malí savci pozdních druhohor, kteří se snaží vyhýbat obrovským dinosaurům. Ale budoucnost podle mě patří jim.
M12i45l85a55d49a 21S69o23u90č10k56o60v93á
Je mi jedno, co řekl Gray nebo co udělal pan Grey, miliardář. Drtivá většina lidí NECHCE a nebude posílat děti do experimentálních škol. Budoucnost jim nepatří, není o ně velký zájem. Budoucnost, zvláště ta v USA, patří soukromým tradičním školám.
J61a15n 81K18o24t81t55a33s
Holka - asi tomu rozumíš a víš o čem mluvíš. Proto nevím, proč stát váhá se zmenšením počtu žáků na třídu, aby mohl učitel správně rozdělit své přímé působení na žáka. Stálo by to peníze, ale zaměstnalo by to řadu mladých učitelů. Správně investované peníze do budoucnosti....Dávám karmu.
O35t58a21k84a44r 28K34ö97s26t75e98r
Až na to tykání autorce.. :) Souhlasím. A nejen proto, že pocházím z učitelské rodiny - po mnoho generací.
J96i62ř89í 10V41o46l22k18a
Nevím, jsem příliš dlouho dědek, ale existuje jednoduchá možnost, bez nákladů na školství. Nepamatuji, že bych dostal doma nějaký pardon z prospěchu či chování. Učitel neměl důvod se zpovídat rodičům, pár facek jsme tajili. Bylo to lepší. Za dceru jsem nikdy nemusel orodovat. Její průser byl její, nic jsme za ní nedělali. Hlava mi nebere, jak někdo nezvládne děti a všechno svádí na školu. Mám za to, že za chvíli budou mít tihle počítačové děti na lavicích místo kalamáře notbook a popelník. Vraťme učitelům autoritu a vážnost. A rodiče, užívejme si s dětmi, ale vážně a odpovědně.
V73á93c26l40a91v 24J30i35n15d29r60a
Vcelku chápu pointu, jenom upozorňuji, že kalamáře už na lavicích nějaký ten pátek nestojí a že nevidím důvod, proč by v dnešní době nemohla mládež pracovat spíš na počítači než s rydlem a voskovou tabulkou. Problém je autorita učitelů, tady se shodneme.
M23i20l79a78n 20N37o44v64ý
Já tam vnímám obrovskou touhu něco vyjádřit, ale na druhé straně je to v takových vlnách MAXIMUM A NAJEDNOU MINIMUM, vrchol a potom pád, černá je negována bílou a ihned je bílá negována černou a hned zase.. Takhle to tam cítím a vnímám, že to tam lítá.. bože, to je tak krásný článek na obsáhlejší koment. Já mám na svém blogu tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=aLPA7phRAGw je to pravděpodobně nejzajímavější pohled na úroveň součastného vzdělávání.. Titulky dole pod reklamou a délka je taky hrozně veká (2,5 hod..) Ale stojí to za to to shlédnout celé. Díky Milado
F75r50a88n92t83i80š60e96k 85K71š15í49r
Koukám, že tu nabízíme stejné video.
Problém, který já vnímám je ten, že zde neexistuje konkurence mezi různými typy vzdělávání. Nemám nic proti rodičům, kteří pokud budou mít na výběr dají své dítě do školy státního typu. Je to jejich věc a mě, ale vlastně nikomu jinému do toho nic není. V rozmanitosti je krása.
J70a11n 72H81l38e18d27í28k
nevychovaní a lenošní rodiče zplodí drtivou většinou to samé- svůj obraz v zrcadle. Protože rodičovská výchova je dřina, horší než v kamenolomu
F69r23a92n28t78i64š61e88k 27K83š78í71r
Typický pohled jednostranně zaměřeného člověka. Každá seriózní psychologická teorie učení, od Piageta dále, postuluje, že učení je aktivní proces kontrolovaný tím, kdo se učí, a motivovaný zvědavostí. Pedagogové sice o těchto teoriích stále mluví, ale poté vytvářejí školy, které zabraňují samo-regulujícím hrám a zkoumání. Kdo chce vědět víc, než ví paní Součková podívá se na video, které veškeré její námitky proti svobodným školám vyvrací. Je to zatím nejucelenější pohled na tuto problematiku. Včetně knihy Petera Graye - Svoboda učení.
O96t81a46k67a83r 10K42ö58s41t27e44r
Mám takový pocit, že vy jenom žvaníte, zatímco paní Součková ví, o čem píše.