Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

johnymistr

30. 1. 2012 22:38
zajímalo by mně

jak se změní přístup stejné porodní asistentky při porodu v nemocnici a v domácím prostředí

0 0
možnosti
LS

Pepinie

30. 1. 2012 19:51
a není to jedno?

ať si každý vyvrhne svou příšerku kde chce...stejně jako se každý může rozhodnout jestli bude léčit chřipku sám doma bylinkami nebo si zaběhne za doktorem pro chemky...

1 0
možnosti
A

AA00_multinekulturní_3

30. 1. 2012 20:53
Re: a není to jedno?

Tchýně zrovna v pondělí má jít na operaci ruky, nešikovně si ji zlomila. Čtyři dny v nemocnici, neosobní přístup, hnusné žrádlo...No nic. Zavolám chirurgovi, ať se staví u nás, nože nabrousím, sádra ještě zbyla od posledního malování a manželka své matce navaří to nejlepší, nač si vzpomene. Ještě stát ušetří na sestřičkách.:-)

2 0
možnosti
LS

Pepinie

30. 1. 2012 19:50
kriste

furt se to bude řešit dokola...není to prostě jedno...když chce někdo vyvrhnout příšerku ať to udělá třeba ve škarpě...mě je to fuk...hlavně už aby byl všemu tomu nastříhávání, natrhávání a připosrávání konec...

0 0
možnosti

aji

30. 1. 2012 18:11
Doma nebo v porodnici - jde spíš o přístup sestry a doktora

Záleží na tom, zda narazíte na zkušenou sestru a doktora, nebo nezkušenou. Při třetím porodu jsem měla ne moc zkušený tým, snažili se mi pomoct, ale nebylo to v souladu s tím, co jsem prožívala. Hodně jsem se potrhala a zbytečně, protože porod bez mého vědomí uspíšili oxytocinem, nevím, zda tam byl důvod, myslím, že ne, nic mi neřekli. Rok jsem neměla hráz v pořádku a dodnes to není úplně ono, ale po letech je to lepší díky cvičení. Porod byl zbytečně uhoněný, bylo to pěkný klidný porod, dokud do něj lékaři nezasáhli. Dítěti o život nešlo, vše bylo v pořádku. Byla bych pro to, aby lékaři naslouchali rodičce, zvlášť, pokud už je zkušená, ale vždy beru doktora jako toho, kdo pomáhá, tak mi porodnice až tak nevadí. I když, kdyby to šlo bez většího rizika doma, nebo v nějakém porodním domě, bylo by to lepší.

0 0
možnosti
PP

Polemik

30. 1. 2012 18:00
Byl jsem u porodu

Příjemné prostředí, příjemná sestra budící dojem zkušenosti a jistoty, celkový pocit jistoty, že v případě potřeby jsou potřebné přístroje a kvalifikovaný personál po ruce.

Na porod doma nikomu právo neupírám...ale beru to jako velkou nezodpovědnost.

Chápu, že matka může mít nějakou sociální fobii nebo nějakou jinou přecitlivělost....ale kdyby na to mělo doplatit dítě... Naštěstí manželka sama preferovala jistotu porodnice. Hezké a intimní prostředí, ve které rodila byl už jen takový bonus.

2 0
možnosti
DK

Danny_Kay

30. 1. 2012 18:31
Re: Byl jsem u porodu

Jestlize matka da prednost svemu vlastnimu pohodli pred bezpecnosti ditete, pak to neco i ni vypovida...

1 0
možnosti
P

pěnice

30. 1. 2012 17:18
Rodila jsem v socializmu,

sestry byly normální, žádné ňuňu, ale v pohodě. Moje dcera je po druhém porodu, naposledy pře dvěma měsíci a také v pohodě. Přestože to bylo zrovna na svátek  17. listopadu, bylo tam několik lékařů, dokonce i primář. Tak nevím, kde ty ženy berou ty "hnusné " zážitky. To někdo jednou řekne a ostatní to opakují jak papoušci ??? Do porodnice jdu rodit a nečekám, že se tam se mnou budou mazlit.Postačí profesionální přístup.

8 0
možnosti
D

Dita_1

30. 1. 2012 17:58
Re: Rodila jsem v socializmu,

R^

0 0
možnosti
JP

janprazak

30. 1. 2012 13:13
Když

někdo způsobí kvůli své nechtěné nezodpovědnosti smrt někojo jiného třeba na silnici, je trestně stíhán. Když ženě zemře dítě při domácím porodu, ačkoli by jej v porodnici mohli zachránit, tak to není srovnatelná nezodpovědnost?

Viz též: http://janprazak.blog.idnes.cz/c/243313/Domaci-porody.html

0 0
možnosti
IX

IfčaX

30. 1. 2012 13:19
Re: Když

A když jí zemře v jedné porodnici, ačkoli by je v jiné s lepším vybavením a erudovanějším personálem mohli zachránit, je to taky srovnatelná neodpovědnost?

0 0
možnosti
EH

Kahlan Amnell

30. 1. 2012 11:55
Ať si každý rodí, kde chce,

ale neměli by pak chtít odškodné, když se porod nepovede nebo trestat porodní asistentky. Když má někdo na něco právo, musí mít i zodpovědnost. Malá úmrtnost při porodech je dosažena právě díky porodnicím. Civilizovaný člověk bohužel nic nevydrží a kdo ví, kolik dětí a rodiček by přežilo nebýt přístrojů v nemocnicích a "řezničině".

0 0
možnosti
U

ulkik

30. 1. 2012 18:18
Re: Ať si každý rodí, kde chce,

* Kazdy at si ji jake chce uzeniny, ale pak at nechce lecbu rakoviny tlusteho streva ze zdravotniho pojisteni.

* Kazdy at si sportuje kdy a kde chce, ale pak at se mu neplati sportovni urazy ze zdravotniho pojisteni.

* Kazdy urednik (nebo ridic) at si sedi na jake chce zidli, ale pak se mu neplati ze zdravotniho pojisteni lecba patere.

* Kazdy hornik, at si tezi jake chce uhli, ale at se mu pak neplati nemocne plice ze zdravotniho pojisteni.

To vsechno jsou predpokladana rizika, tak at se na ne nevztahuje zdravotni pojisteni? Kde tato Vase zvrhla logika asi skonci?

2 0
možnosti
VT

čirokéz

30. 1. 2012 11:34
Jsem chlap

Jsem chlap a do porodů nemám co blábolit, ale já bych asi zvolil tu porodnici. Mimochodem čistě z technické stránky, v té první povídce by mě zajímalo, jakýmže to monitorem jezdila porodní bába budoucí mamince po bříšku? LCD, plazma nebo nedejbože zastaralý CRT monitor? ;-)

0 0
možnosti
T

Tobinka2.0

30. 1. 2012 17:49
Re: Jsem chlap

Monitor je slangový výraz pro

Kardiotokograf  , jde o ultrazvukový snímač, který monitoruje (proto monitor) srdeční ozvy plodu i děložní kontrakce ženy, jejich sílu a četnost. ;-)

Stačí se zeptat.

0 0
možnosti
MP

Martin5.35

30. 1. 2012 11:23
Nic moc

Snažíte se, ale agitka nic moc. Ze začátku jsem málem uvěřil, že to popisuje realitu, ale v okamžiku, kdy jste rodila a měla čas se nechat pusinkovat od manžela do skočilo do roviny pohádek.

Dále nechápu, proč Vám v porodnici vadí porodní asistentka a doma je to to nejlepší, co Vás mohlo potkat. Kdo nebo co to je "uřvaný ženský"?

Jestli to mají být příběhy "jako ze života", na podporu domácích porodů, tak fakt slabota.

2 0
možnosti
EH

Kahlan Amnell

30. 1. 2012 11:49
Re: Nic moc

článek je zmatený, ale z posledního odstavce vyplývá, že autorka je proti porodům doma. I ta paní, co chválí domácí porod, je mírně hysterická.

1 0
možnosti
  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3728x
Žena obecná