Děkujeme za pochopení.
K15a82r16e35l 77B67e71d93ř74i58c26h
Děkuji za článek. Já měl možnost osobně poznat 2 rodiče, kteří měli děti v těchto školách. Nevím co dnes tyto děti dělají. Každopádně mě tito rodiče ze všeho nejvíc připomínali členy sekty. Stejné mantry, naučené fráze, do nekonečna vám budou dávat různé příklady, vyjmenují různé "kapacity", budou vám citovat co kdo z nich řekl, radit vám co si máte přečíst či nastudovat. Je to jako s jakoukoliv jinou sektou. Oni tomu věnují spoustu času a celé to jejich učení je tudíž z jejich pohledu naprosto neprůstřelné. Zkuste mluvit 3 hodiny s jehovistou. Jeho přesvědčení bude jednolitá zeď, ve které není žádná skulinka a přitom víte, že každý žijeme v úplně jiném světě.
Někdo tady v diskusi mluvil o tom, jak je nejdůležitější "být šťastný". Většina jehovistů je určitě v tom svém světě také šťastná, ale pro drtivou většinu lidí to není ten správný "svět".
Takže pokud svět úplně nezblbne, tak to ještě dlouho bude naprosto marginální záležitost.
F41r69a18n80t67i68š81e44k 19K61š53í69r
Tvrdit může kdo chce co chce. Jestli obhajuje správnou věc nebo nesprávnou je záležitostí poznání. A poznat se to dá. Důležitá je konzistentnost tvrzení, které by měly vyplynout ze základních principů, které dotyčný obhajuje.
P78e27t13r 43V43y12s56o91č64a73n
Moc pěkně sepsaný článek, podepsal bych ho. Je vidět, že jste parádně pochopila ty tzv. alternativní školy. Navíc jste přesně popsala, co naše děti potřebují. Rozhodně to není nesmyslná svoboda a přenášení zodpovědnosti na tu malou nebohou duši od líných rodičů.
F22r79a27n37t48i15š70e74k 12K45š29í38r
Zkuste mluvit jen za vaše děti. Za mé děti mluvím sám.
M78a22r60i23e 36T17o74m34š38í90č27k65o61v66á
Stačilo napsat poslední odstavec, to je přesně to, co je důležité. Nesnažme se svůj podíl zodpovědnosti házet na druhé, jsou to naše děti a jestliže z nich později nechceme mít flákače, narkomany a zloděje věnujme se jim. Každá chvíle kterou jsme s nimi se nám vyplatí. Buďme autoritou, ale i kamarádem za kterým mohou přijít se svým problémem. Važme si toho že nám důvěřují a snažme se jejich důvětu nezklamat. Vždyť je v nich kus z nás a musíme očekávat podobné reakce, genetika je silnější jako výchova, tedy kdo by je mohl lépe znát jako my a také lépe zareagovat.
Školy jsou důležité, vidíme na našich nepřizpůsobivých spoluobčanech, že je tomu tak. Ale i ta sebelepší škola nenahradí ten podíl ve výchově který musíme přinést my.
J57i38ř63í 40V29o75l72k43a
Je vidět, že tomu rozumíte.
O59n18d49ř50e25j 16Š58i40n55d81l64e97r
Kritizujete jeden extrém z pozice druhého. Málokdo bude souhlasit s tím aby si děti dělaly co se jim azchce bez jakékoli regulace ale stejně tak si myslím že nikdo nemůže seriózně obhajovat součanou podobu našeho školství. Oháníte se nobelisty ale mnoho z nich se nechalo slyšet že škola jim toho moc nedala a snažila se horem dolem v nich zabít všechnu tvořivost, osobnost a touhu se učit. Sám mám podobné vzpomínky. Dále mluvíte o úspěchu. Co je ale úspěch? Já osobně zastávám názor že štěstí=úspěch. Štastný člověk je podle mne úspěšný člověk i kdyby se živil zametáním ulic naproti tomu můžete být klidně CEO s sedmiciferným platem a pokud jste nešťastná tak jste vlastně vůbec ničeho nedosáhla. Všechno ostatní jsou s prominutím banální s***ky.
M94i98l28a13d10a 40S40o45u46č20k28o63v76á
úspěch je štěstí, takže šťastná socka je v pohodě? Neumět být zodpovědný, mluvit o principech a mít x dětí a neumět je uživit, protože rodiče nezvládli výchovu? Hlavně že jsou všichni šťastní. Jenže to vaše štěstí může působit bližním neštěstí
F44r48a55n48t26i54š61e91k 45K62š52í72r
Peter Gray autor knihy Svoboda učení řekl:
Většina lidí je dnes přesvědčena o tom, že náš systém povinného školství, nebo nějaká jeho verze, je nezbytný pro vzdělávání v naší společnosti. Když mluví o reformě, mluví o pošťuchování kyvadla jedním či druhý směrem. Ale rostoucí menšina přemýšlí jinak. Jsou to lidé, kteří stejně jako já nevidí žádnou naději pro efektivní změnu uvnitř systému. Někteří tito lidé vybírají, a dokonce zakládají, radikálně netradiční školy po vzoru Sudbury Valley. Jiní volí domácí výuku nebo odškolení (což je v podstatě domácí výuka řízená dětmi) a mnoho z těchto lidí se dává dohromady, aby pro děti vytvořili bohaté vzdělávací prostředí, jako je Open Connection v Pensylvánii. Tyto malé školy a vzdělávací centra jsou v současné době jako malí savci pozdních druhohor, kteří se snaží vyhýbat obrovským dinosaurům. Ale budoucnost podle mě patří jim.
M85i90l67a75d96a 45S45o11u62č71k57o19v59á
Je mi jedno, co řekl Gray nebo co udělal pan Grey, miliardář. Drtivá většina lidí NECHCE a nebude posílat děti do experimentálních škol. Budoucnost jim nepatří, není o ně velký zájem. Budoucnost, zvláště ta v USA, patří soukromým tradičním školám.
J39a88n 44K36o96t48t89a85s
Holka - asi tomu rozumíš a víš o čem mluvíš. Proto nevím, proč stát váhá se zmenšením počtu žáků na třídu, aby mohl učitel správně rozdělit své přímé působení na žáka. Stálo by to peníze, ale zaměstnalo by to řadu mladých učitelů. Správně investované peníze do budoucnosti....Dávám karmu.
O72t80a67k12a90r 39K37ö13s16t58e46r
Až na to tykání autorce.. :) Souhlasím. A nejen proto, že pocházím z učitelské rodiny - po mnoho generací.
J75i40ř23í 48V72o69l49k73a
Nevím, jsem příliš dlouho dědek, ale existuje jednoduchá možnost, bez nákladů na školství. Nepamatuji, že bych dostal doma nějaký pardon z prospěchu či chování. Učitel neměl důvod se zpovídat rodičům, pár facek jsme tajili. Bylo to lepší. Za dceru jsem nikdy nemusel orodovat. Její průser byl její, nic jsme za ní nedělali. Hlava mi nebere, jak někdo nezvládne děti a všechno svádí na školu. Mám za to, že za chvíli budou mít tihle počítačové děti na lavicích místo kalamáře notbook a popelník. Vraťme učitelům autoritu a vážnost. A rodiče, užívejme si s dětmi, ale vážně a odpovědně.
V90á45c88l85a65v 26J64i47n23d62r85a
Vcelku chápu pointu, jenom upozorňuji, že kalamáře už na lavicích nějaký ten pátek nestojí a že nevidím důvod, proč by v dnešní době nemohla mládež pracovat spíš na počítači než s rydlem a voskovou tabulkou. Problém je autorita učitelů, tady se shodneme.
M72i15l16a18n 97N56o22v20ý
Já tam vnímám obrovskou touhu něco vyjádřit, ale na druhé straně je to v takových vlnách MAXIMUM A NAJEDNOU MINIMUM, vrchol a potom pád, černá je negována bílou a ihned je bílá negována černou a hned zase.. Takhle to tam cítím a vnímám, že to tam lítá.. bože, to je tak krásný článek na obsáhlejší koment. Já mám na svém blogu tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=aLPA7phRAGw je to pravděpodobně nejzajímavější pohled na úroveň součastného vzdělávání.. Titulky dole pod reklamou a délka je taky hrozně veká (2,5 hod..) Ale stojí to za to to shlédnout celé. Díky Milado
F43r29a25n49t71i66š56e73k 17K33š58í18r
Koukám, že tu nabízíme stejné video.
Problém, který já vnímám je ten, že zde neexistuje konkurence mezi různými typy vzdělávání. Nemám nic proti rodičům, kteří pokud budou mít na výběr dají své dítě do školy státního typu. Je to jejich věc a mě, ale vlastně nikomu jinému do toho nic není. V rozmanitosti je krása.
J65a12n 52H70l85e50d21í33k
nevychovaní a lenošní rodiče zplodí drtivou většinou to samé- svůj obraz v zrcadle. Protože rodičovská výchova je dřina, horší než v kamenolomu
F53r10a38n71t96i43š67e73k 64K66š58í80r
Typický pohled jednostranně zaměřeného člověka. Každá seriózní psychologická teorie učení, od Piageta dále, postuluje, že učení je aktivní proces kontrolovaný tím, kdo se učí, a motivovaný zvědavostí. Pedagogové sice o těchto teoriích stále mluví, ale poté vytvářejí školy, které zabraňují samo-regulujícím hrám a zkoumání. Kdo chce vědět víc, než ví paní Součková podívá se na video, které veškeré její námitky proti svobodným školám vyvrací. Je to zatím nejucelenější pohled na tuto problematiku. Včetně knihy Petera Graye - Svoboda učení.
O11t69a69k26a54r 97K89ö48s55t61e63r
Mám takový pocit, že vy jenom žvaníte, zatímco paní Součková ví, o čem píše.